• Potatiscupen 2025!

    Hej på er! Potatiscupen närmar sig med stormsteg och vi ledare tänkte informera lite kring vad som gäller för cupen. Vi har beslutat att köra till Alingsås istället för att åka tåg då vi inte vet vart vårt boende ligger. Vi är 11 killar som ska spela cupen och fyra ledare, så det blir alldeles perfekt att passa in med antalet platser i bilarna. Vi kommer utgå från Attarpsskolans parkering vid ingången till B-hallen (samma som matchsamlingar) för gemensam färd västerut. Boendet blir hårdförläggning i skola, så alla behöver packa med sig liggunderlag / madrass (OBS! Inga dubbelmadrasser om man inte tänker dela sin madrass med en kompis, detta på grund av att Räddningstjänsten är dom som planerar boendet efter lagens storlek). Man behöver såklart även ha favoritkudden, sovsäck/sovtäcke. Vi ledare sover med killarna i samma rum. Övriga saker som är bra att ha med sig: Matchställ och skor Den svarta IFK Bankeryd-tröjan Extra underkläder för ombyte, det blir matchspel i tre dagar… Svettband Maten ingår i boendeavgiften, och det ska såklart även bjudas på den utlovade segerpizzan efter vinsten mot Hallby i sista serieomgången 😊 Eventuella snacks och liknande löser vi på plats men om er kille har något favorit-mellis som ger lite energi kan man ta med sig det också. Första matchen spelas redan kl 17.05 på fredagen den 25/4, och det är två timmars resa dit. Detta innebär att vi behöver lämna Bankeryd absolut senast 14.00 för att hinna värma upp och få igång benen inför premiären. Detta innebär att ni kanske måste äska om lite ledig tid från sista lektionen i skolan för era barn. Vi kommer spela alla matcher i grundserien i samma hall, Noltorpshallen. Om ni föräldrar vill följa med och kolla på killarna är ni varmt välkomna, men då får ni själva fixa eventuellt boende i Alingsås. Killarna ska sova tillsammans har vi bestämt, det blir en perfekt avslutning på en rolig handbollssäsong! Det kommer mer utförlig information vid ett senare tillfälle! 1-2-3 IFK! P13 (födda 2012) 27 mar 2025 1kommentar
  • Handbollsavslutning + föräldramatch 5 april

    Dags för handbollsavslutning + match mot föräldrarna Samling: ombytta och klara, med uppsatt hår och utan smycken denna dagen för att mellan 10.00-11.00 träna tillsammans och avsluta med en sista handbollsmatch för säsongen: den roligaste och viktigaste av alla - barnen mot föräldrarna Efter matchen tar vi ledare med barnen till Attarpsgården för lite lekar och avslutar med pizzalunch tillsammans för att fira av avrunda en rolig och otroligt lärorik säsong tillsammans. 🔵När: Lördagen den 5 april 🔵Tid: kl. 10.00-ca 13.00 🔵Plats: Attarpshallen (b-hallen) Hoppas att ni föräldrar och era tjejerna är lika taggade som vi! Varma hälsningar Ledarna F10 (födda 2015) 27 mar 2025 8kommentarer
  • Visa fler nyheter