• God Jul och Gott Nytt År

    IFK Bankeryd önskar alla spelare, ledare, föräldrar, sponsorer och andra som på något sätt är involverade i vår handbollsverksamhet en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR! /Styrelsen IFK Bankeryd 24 dec 2011 0kommentarer
  • Julhälsning från kansliet

    Julhälsning Jag vill personligen tacka er alla för det fina arbete ni gör för föreningen och alla våra ungdomar. Nästan allt har fungerat hittils denna säsongen. Lagen har kommit till matcherna, där det även funnits väl utbildadee domare och funktionärer. När det gäller funktionärerna skall vi försöka ha en utbildning till i januari, men alla har skött sig utmärkt. Föreningen består av 350 medlemmar varav 99% är aktiva. Könsfördelningen är 42% tjejer och 58% killar, men i gruppen 0-19 år är det 50-50. Var det brister , det är som handbollsledare på golvet, men det är ganska bra där också. Lägger vi till föräldragrupperna som ser till att kiosk städ, lotteri mm fungerar, skulla alla dessa vara medlemmar då är jag övertygad om att könsfördelningen skulle se annorlunda ut. Medelåldern i IFK är 18 år. Inför del 2 av säsongen 2011-2012 så tycker jag att vi jobbar på i samma fina Kamratanda Tack alla som hjälper till på nåt sätt, stort eller smått ni behövs alla sköt om er ta hand er och de ni håller kära och ha en trevlig jul legendaren på kansliet Tomten IFK Bankeryd 23 dec 2011 0kommentarer
  • Visa fler nyheter